Dop

Det blev ju en riktigt fin dag trots allt. Började i kaos och fortsatte i rena rama bergodahlbanefart hela dagen ut. Våran lilla L ( som för övrigt fyllde 10 månader igår ) är nu döpt~ och som vi slet (!), jag och K, för att förgylla hennes dag i ära. Är så oerhört tacksam för all hjälp vi fick av mamma och pappa både innan och efter dopet, allt hade tagit tre gånger så lång tid utan dem. STOR Guldmedalj till mina föräldrar med andra ord.

Dopet gick bra, L var kanske inte på sitt bästa humör- men den showen bjuder vi lite på. Jag hade inte heller tyckt att det var särskillt roligt att 40 pers satt och tittade på mig i kyrkan i närmare en timme eller att en okänd gubbe hällde vatten över mitt huvud.

Är så grymt stolt över storasyster M som fick TVÅ uppgifter och klarade dem glasklart. Dels så bar hon korset längst fram i ledet vid in och utgång till själva ceremonin, men hon torkade också sin systers huvud efter att prästen döpt henne med en vit fin duk. Tårarna brände lite innanför ögonlocken det ögonblicket kan jag tala om..

Dopfikat blev fint det med. Enkelt och relativt snabbt, mormor hade bakat goda kärleksmums och jag stod för resten. Skräll! Det blev som tidigare nämnt~ en sväng på maxi dagen innan. Bullade upp med 3 olika sorters kakor och kanelbullar. Den traditionella doptårtan fanns såklart med den också. Har man turen att jobba på ett konditori, så utnyttjar man ju den fördelen såklart! L fick samma innehåll i sina tårtor som M hade på sitt dop- Sockerkaksbotten, chokladplatta, maräng och hallonmousse. Täckt med marsipan. 

Presenterna! Jisses så mycket fint min lilla gumma fått idag. Har inte riktigt hunnit gå igenom allt ännu, men.. Wow! 

Jag vet att hon är för liten för att kunna minnas den här dagen i sitt liv, men jag hoppas att bilder- gåvor och berättelser skall få henne att se hur glada vi alla var som fick vara med och spendera den här dagen tillsammans med henne. Jag kan redan nu tillägga att det tog en hel del tid att planera självaste kalaset, och givetsvis har jag ( och K ) gjort det med belåtenhet. Det var det värt, älskade lilla prinsessa! Grattis på din dopdag.