26 år.

Nej, idag blev jag inte siste man i säng! Men uppenbarligen så är jag den som somnar sist. Alla dem andra tre hönsen sover redan, och här ligger jag och gottar mig bland andras bilder på instagram. Sociala medier är en stor del av min egentid numera, vilket verkligen kanske inte är något att skryta om! Men, att slå sig till ro- oavsett om det är med en tidning intill, eller ett trevligt instagramkonto- så funkar det som de skall. Faktiskt.

Nu när jag är hemma om dagarna blir det och andra sidan inte så värst mycket egentid ( eller skall jag kalla det strötid? ) förutom på kvällarna då förstås, när hulliganerna somnat. 

Jag borde bli bättre på att prioritera min egentid, även om det bara handlar om någon trött timme efter klockan 9 på kvällarna. Bland annat har jag ju ett körkort att sätta fart med, eller en sambo att gosa med. Konstigt nog så börjar jag alltid med tvätten, sedan disken & slutligen plocka ihop legobitarna från vardagsrumsmattan. Efter det är klockan som nu, långt efter midnatt- och då är jag ju så trött att jag är övertrött. Nä fy, nu trasslar jag in mig i mitt eget skriveri..

Annars då? Igår fyllde jag år. 26 skruttiga gammla år! Jag tyckte nyss att jag gick i årskurs fyra och längtade efter att få fylla 15? Eller firande jag inte nyss min 18 årsdag på Lotus? Det hande kunnat vara förra veckan jag och tjejerna åkte till Magaluf, och levde utan regler i en vecka? Eller var det två veckor vi var där? Jag
minns inte, för det var nämligen 8 år sedan nu. 

26 svåra år, eller så var dem superenkla? Jag ångrar inte en sekund vad jag fått uppleva och gå igenom, förutom det sista mötet med min farmor. Den dagen kommer jag alltid att önska vore annorlunda.

26 år- två friska, fina barn och en aldeles underbar sambo. Husägare och bilägare. Jobbet kanske hade kunnat vara bättre, men eftersom att mina livsvärderingar ändrades helt efter att jag fick barn- så är den "snutten" av mitt liv bara en petitess. Inte illa! Jag är så otroligt tacksam över vart jag befinner mig idag, att jag får möjlighet att leva mitt liv på det här sättet tillsammans med människor som jag älskar.

Även om jag inte ville bli firad så tittade mamma och pappa in på en liten fika trots allt. Jag fick fina presenter att fylla på i mitt lilla bagarskafferi med, bland annat nya fina tyllar. Av min fantastiska sambo fick jag också väldigt fina presenter, trots att han lovade att inte köpa något.