Stjärnklart

Om jag endå kunde visa er vad jag precis upptäckte! Av en slump trampade jag ut på altanen för att andas in lite frisk luft, och vad får jag se? Jo, en öppen himmel precis oavför mig full av stjärnor som tindrade så vackert att mitt hjärta hoppade över några slag.

Att få tillgång till det här är över förväntan för mig, stjärnor är något bland det finaste jag vet. Stjärnklarna nätter.. Kanske kan det vara ytterligare ett litet bevis på att huset är som gjort för oss? 

Hur som helst så blev det rätt kallt där ute efter en stund, jag övervägde att ta på mig mer kläder och bara slå mig ned under alla hundratals stjärnbilder- men brasan värmde så skönt när jag klev innanför dörren att jag slog mig ned på golvet framför den istället, tillsammans med en filt. Jag älskar det här, jag älskar vårat hus.

Klockan börjar bli mycket och jag vet inte om sängen ropar efter mig, eller om min kropp skriker efter den. Både jag & K har slitit som djur sedan i fredags, bara flyttstäden har tagit oss två dygn. Vi har levt på snabbmat en gång om dagen, och knappt fått i oss vätska. Jag är glad att vi lyckades ha med L och sköta allt så pass bra endå, hon skötte sig fint även om det blev endel gnäll och skräll att passa upp på. Stackars barn, förmodligen har hon fått uppleva sin livs tråkigaste helg någonsin..

Imorgon tar jag med mig barnen ut, hoppas på fint väder. Vi har en tomt att upptäcka, ja faktum är att vi har ett helt nytt sammhälle att upptäcka. Spännande!