Magsjuka del 2

Inatt stannar jag på soffan, japp- så får det bli! Hela förra veckan slukade magsjukan både mig, K och lilla L. Nu är det storasysters tur, jovisst- knappt så jag tror på det själv. Knappt så jag orkar med det själv, men mest synd är det ju förstås om mitt lilla barn.
 
Eftersom att fröken blir så ledsen när det gör så ont i magen, sällskapar jag henne inatt. Vi bor i vardagsrummet, hon i sin säng och jag-som sagt- på soffan. Jag vet inte om det är särskillt mysigt, men jag känner mig åtminstonde behövd. Ligger på helspänn med hinken nära till hands, för ibland går det minsann undan..
 
Tanken var att jag skulle skriva av mig ordentligt ikväll, men eftersom att ögonen redan går i kors får jag väl fortsätta imorgon. Jag kan ju meddela att livet för övrigt flyter på skapligt bra just nu, saker och ting har liksom blivit lite lättare..