Parkfestival

Ibland är det skrämmande hur fort tiden går. Dagen har liksom bara rusat förbi i ilande fart, en ovanligt positiv ilande fart dock. Jag har spenderat eftermiddagen ( & kvällen för den delen ) tillsammns med min andra hälft, vi lyckades få en mysig stund tillsammans på restaurang Jehrnbergska trots att minstingen var med, hör INTE till vanligheterna vill jag tillägga, skulle kunna vara första gången det faktiskt blev en lugn stund vid middagsbordet- på väldigt, väldigt länge.

Eskilstuna bjussade på den årliga parkfestivalen denna helg, så visst kunde även vi inte strunta i att bara glida igenom och kasta en blick lite här & var. Drakbåtstävlingen och karusellerna var rätt torrt område tycker jag personligen, men dem hade en stor härlig scen med mycket liv på- och bra artister dessutom har jag förstått. (?) Veteranbilarna glänste extra fint på utställningen, det gillade jag.

Planen om att ränna på stan ikväll sprack redan igår, min motivation är likamed noll och jag har dessutom sjukt mycket teori att plugga. Känner jag mig själv rätt kommer jag endå ligga här i soffan, med mitt vin och livskamrat fram till läggdags. Nåväl, jag får se det från det ljusa sidan- imorgon har jag laddat batterierna och är mer redo än någonsin att drunkna bland körkortsfrågor.

Kommentera här: