Ingenting är gratis

Dra mig baklänges vad dyrt det är! Jag klickade just hem min första brevlåda någonsin, och blev lite drygt två (!!) tusenlappar fattigare. Kostar att ligga på topp har jag hört. En postlåda liksom......
 
Nåväl, förutom en ny postlåda så har vi andra projekt pågång här hemma, i veckan som kommer skall nuvarande staket rivas och ett nytt skall skapas. Efter många spekuleringar och planeringar så bestämmde vi oss för ett vitt klassiskt, det vi har nu är väl lite utav en specialvariant, och faktiskt väldigt fint- men håller (tyvärr) så gottsom påväg att falla ihop.
 
Andra projekt inför kommande vecka är att införskaffa tapeter till sovrummet, fonden är redan införskaffad och kommer att gå i lite grå ton. Påminner om betong! Låter värre än vad det är, jag lovar! Linneskåpen är som tidigare nämnt borta, så nu håller vi fortfarande på med "grundarbetet" för fullt, eller åtminstonde i den takt vi hinner. Det är tapeter som skall rivas ned till grunden, och det skall spacklas. Vi måste slipa och även måla tak. Golv måste också läggas.
 
Jag har inte haft så mycket av varken lust eller ork att skriva av mig de senaste veckorna, det har hänt både stora och små saker som jag skulle kunna skriva om i evigheter- men jag orkar helt enkelt inte. En annan dag, kanske. 
 
Nu skall jag återgå till mitt rödvin här hemma och ta vara på sista halvtimmen innan läggdags, imorgon tar jag med mig barnen till stan och snurrar ett varv innan vi tar oss till stranden. Har nämligen lovat storasyster en ny simring och en fika på mammas jobb.
 

Kommentera här: