Leah 1år

Det är med blandade känslor som jag går till sängs ikväll, aldeles på tok försent. Klockan har passetat midnatt och jag har precis fått klart de sista förberedelserna inför morgondagen. Kokat paprika och gjort pestokräm, marinerat kött och skurit upp lite smått att lägga på grillen imorgon. Jag hoppas på en fin midsommar, även om vädret verkar vilja jävlas- som vanligt under högtider som dessa.

Min stora flicka åkte till sin pappa redan för några timmar sedan, och visst ljuger jag om jag säger något annat än att det redan känns tomt här hemma. Hon är inne i en speciell period just nu, jag vet inte om jag vill kalla det trots riktigt- men humörsvängningar och dålig hörsel är ett faktum. Åh min lilla gose (!), även om jag ibland blir förbannad och tjatar hela dagarna, så gör jag ju det av en anledning. Och hur tröttsamt jag än givetvis tycker att det är, så känns det som normal vardagsmiddag för mig. Och nu när min middag inte är hemma, så saknar jag det, jag saknar henne. Min Minéa och hennes period.

Minstingen då? Leah har idag fyllt 1år, helt sinnes med tanke på att det känns som att storasyster hade sitt första födelsedagskalas nyss. Minns det som om det vore igår..

Vädret har vart strålande, kanske inpå snudden till obekvämt varmt. Och kvavt. Jag bakade jordgubbstårta och fyllde den med hallon och fluffig lemoncurd, verkade gå hem hos alla faktiskt- till och med födelsedagsbarnet själv åt en stor bit. 


Kommentera här: