Rasande fart!

Nu har veckorna rasat i raketfart igen och eftersom att solen ger mig så fin energi ute om dagarna, känns det för tillfället som att jag inte kan bli gladare. Jag har så många  fantastiska upplevelser som jag skulle vilja berätta om, men just i nuet så passar det sig inte så bra. Jag behöver mer tid.

Liten håller på att vakna ur sin middagslur, jag hör hur hon gnyr lite lätt där inne. Själv sitter jag fruktansvärt bekvämt i en utav fotöljerna på altan, solen ligger rätt på- och teoriboken har jag lagt åt sidan en stund.  Jag har för bara en stund sedan njutit av en skål med vaniljglass och jordgubbar och nu funderar jag starkt på om det är värt att slå på kaffebryggaren, koffeinberoendet knackar lite innanför pannbenet för tillfället. 

Är djävulskt avundsjuk på grannungarna som plaskar och hoppar i poolen så det står härliga till, jag önskar också att jag hade en pool. Att vi hade en pool. Kanske i framtiden? Nästa sommar skall vi ju åtminstonde förbereda för en. Nej, jag är inte bitter..

Annars idag då? Jag åkte in till körskolan imorse och körde en lektion, fick öva på att backa runt gatuhörn och att vända. Det går med andra ord frammåt, även om så förbannat sakta! Tålamod.

När jag kom hem körde jag igång gräsklipparen, så nu är tomten välfriserad igen.

Kommentera här: