Välkommen 2017

År 2016 blev ett ganska så dramatiskt år för mig, jag nådde livets topp några få gånger- men stupade säkert dubbelt så många. Dem gråa molnen har med tiden lättat ovanför mitt huvud, och visst känner jag förhoppningar om fler ljusa stunder under 2017.
 
Jag har bestämmt mig, det här året kommer fokusen att ligga mer på mig själv. Givetsvis går barnen alltid i första hand, men nu har jag verkligen ställt in mig på en ordentlig Egoboost. Jag börjar det nya året med att byta arbetsplats, bara det kommer förändra allt. Från att jobba deltid på ett konditori, kommer jag framöver att jobba som administrativ assistent inom landstinget på heltid. Min lön kommer att dubleras och jag kommer aldrig mer behöva ha ont i magen för att jag inte kan hämta mina barn på dagis. Det här steget i mitt liv gör att hela familjen kan börja leva på rutiner, vilket jag stenhårt tror bara pekar åt det bättre- främst för barnen såklart.
 
Förutom nytt jobb, så har jag ett grymt dåligt självförtroende att jobba på. Jag har inte särskillt höga mål, men jag ser fram emot att utmana mig själv riktigt ordentligt. Jag har dels några kilon att tappa, men också några " små- justeringar " som jag kommer att se över. Förmodligen kommer jag att skriva av mig igen när jag väl är där.
 
Klockan börjar ticka mot midnatt, och jag skall strax avsluta dagen. Imorgon är gör jag min sista dag på Amarant, och det känns i bröstet även om så på ett bra sätt vill jag lova. Under mina 7 år så har man hunnit med endel, och minst sagt utvecklats! Och för att inte tala om alla fina människor man stött på, såväl kunder som kollegor.
 
På fredag skall jag till en klinik och bleka mina tänder, inte för att dem är katastrof- utan snarare för att jag skall få fart med vad jag skrev om längre upp i inlägget. Sedan kan jag förhoppningsvis snart hämta mitt stora paket på posten, som är fyllt av piller, pulver och bars. Åh vad jag känner hur min omgivning kommer att himla med ögonen och sucka åt mig, och ÅH vad jag känner hur tanken triggar mig till att bevisa för dem att jag klarar det endå.
 
Jag tror på mig själv, även om inte du gör det.

Kommentera här: